Не винаги са полезни! Кой какви плодове не трябва да яде

loading...

 

Лято ни харесва заради изобилието от плодове. Почти всички от тях са много полезни и имат приятен вкус. Но не трябва да забравяме, че понякога нещо колкото е полезно, може да се окаже и вредно, пише zdrave.to..

Както с право отбелязва преди 500 години, прочутият лекар и алхимик Теофраст Парацелз: “Всичко е отрова и всичко е лекарство - и двете се определят от дозата."

Ето защо е добре да знаем кои плодовете може да ядем, в какво количество и за кои е по-добре напълно да забравим.

Кой какви плодове не трябва да яде?

Малини
Малините имат антиоксидантно действие, а тяхната елагова киселина намалява риска от рак и предотвратява възникването на възпаление. В допълнение, те съдържа голямо количество витамин С, калий и магнезий. 

Неразположението от малината може да се почувства от хора, страдащи от подагра или някои бъбречни заболявания. Малините имат диуретично действие и създават допълнително натоварване на пикочната система.

Черно февнско грозде (касис)
Черното френско грозде е истинска кутия, пълна с витамини, Касисът държи и рекорд по съдържанието на витамин С. Сред списъка са полезните му компоненти са витамини Е, D, P, K, B, пектин, каротеноиди, етерично масло, захари, танини, органични киселини, фосфорни соли, калий и желязо.

Въпреки това, съдържанието на витамин К, който увеличава съсирването на кръвта, може да навреди на хора с тенденция да образуват кръвни съсиреци. Много трябва да внимават и тези, които имат язва или гастрит, особено по време на периоди на обостряне на заболяването.

Изглежда невероятно, но в някои щати на САЩ (Масачузетс, Ню Хемпшир, Вирджиния и Мейн), черният касис е строго забранен. Забраната за вкусните и здравословни зърна се дължи на опита да се спре епидемията от гъбички, която засяга касиса и се пренася по боровите гори в САЩ.

Цариградско грозде
В цариградското грозде има витамини А, В, РР, както и витамин С, съдържанието на които може да се конкурира с касиса. Следователно, за да се засили имунната система, плодовете от цариградско грозде са по-полезни от субтропичните цитрусови плодове.

Този плод ускорява метаболизма, има слабително и диуретично действие. Използването на цариградско грозде е противопоказано при диабет, ентероколит и обостряне на пептичната язва. При хронични заболявания на стомашно-чревния тракт, бъбреците и пикочните пътища този плод може да се консумира на малки порции и само узрял.

Череши
Своята популярност череша дължи  на отличния си вкус и много полезни свойства. Черешите перфектно утоляват жаждата, подобряват апетита и храносмилането, а освен това са богати на витамини A, B1, B6, C, калий, калций, желязо, мед, магнезий.

Черешите може да навредят само ако се ядат на празен стомах: киселините в плода могат да раздразнят стомашната лигавица. Разумно е внимават с яденетона череши хора, които страдат от хиперацидност, стомашни язви, хронични белодробни заболявания, диабет и затлъстяване.

Боровинки
Боровинките са невероятна комбинация от вкусна и полезна храна. Те са лидери в броя на флавоноидите - вещества, които активират работата на ензимите в човешкото тяло. Благодарение на богатия си състав, боровинките имат благоприятен ефект върху сърцето и стените на кръвоносните съдове, зрението, червата и костната тъкан.

Негативният ефект от боровинките се проявява само при прекомерна употреба. Те може да предизвикат стомашно разстройство и запек. Противопоказани са при алергии, уролитиаза, панкреасни заболявания, киселини, лошо съсирване на кръвта.

Черница
Черница се препоръчва да се консумира при хипертония, анемия и сърдечни заболявания. В допълнение, тя е полезна за тези, които имат проблеми със стомашно-чревния тракт.

В същото време вие не трябва да ядете много черници, ако имате диабет. За да не се повишава нивото на захар в кръвта, желателно е да се ограничавате до една шепа. Плодовете на черницата са отлични за понижаване на кръвното налягане, така че трябва да се използват с повишено внимание при хипотония.

Експертите са съгласни, че плодовете могат да се консумират в умерени количества (100-150 грама на ден), като е необходимо да се вземат под внимание противопоказанията и да се консумират балансирано! Тогава сочни плодове ще донесат максимална полза за вашето здраве.

 
loading...
 
 

 

ХОРОСКОП


Овен

Телец

Близнаци

Рак

Лъв

Дева

Везни

Скорпион

Стрелец

Козирог

Водолей

Риби