Лекар изброи 7 предвестника на преждевременната смърт

loading...

 

Професор от катедрата по превантивна и спешна кардиология, директор на Института за персонализирана медицина на Университета Сеченов, доктор по медицински науки, кардиологът Филип Копилов говори за това кой е изложен на много висок риск от преждевременна смърт.


Лекарят съветва дори онези, които нямат очевидни симптоми, да започнат да предприемат мерки, ако има фактори, които могат да бъдат разглеждани като рискови -  такова е затлъстяването.

Когато изчислявате, трябва да вземете предвид размера на талията - ако той е над нормата, тогава има най-опасният тип затлъстяване - коремно. За жените критичната цифра е 88 сантиметра в обхват, за мъжете - 102, съобщава Комсомолская правда.


Кардиолог също препоръчва измерване на кръвното налягане. Ако човек все още няма 65 години, максималните му показатели не трябва да надхвърлят 130/80 mm Hg. Ако тази възрастова граница е преодоляна, налягането не трябва да се повишава над 140/90 mm Hg. Чл.

Третият фактор е диабетът. Както знаете, такава диагноза се поставя, ако нивото на кръвната захар е над 7 mmol / l (когато се тества на празен стомах), но числата над 6 mmol / l вече показват преддиабет.


Четвъртият и петият фактори, които могат да доведат до преждевременна смърт, са злоупотребата със сол и алкохол. Сравнително безопасни се считат за консумация на до 8 чаши алкохол на седмица от жени и 14 от мъже, а съдържанието на сол във всички храни и напитки, консумирани на ден, не трябва да надвишава 5 mg за двата пола.

Смъртоносно! Тези 5 инфекции идват от здравословната храна, а ни убиват


В същото време самият мъжки пол се счита за рисков фактор, тъй като, както знаете, мъжете страдат от сърдечно-съдови заболявания по-често от жените.

Следователно, кардиолог съветва да започнете да бъдете максимално внимателни към здравето от 45-годишна възраст към мъжете и от 50–55 години към жените, но ако има поне един от изброените по-горе фактори или ако човек пуши (включително електронни цигари или използва устройства за загряване на тютюн), тогава е време да помислите за начина си на живот вече на 35.


Освен това си струва да обърнете внимание на наследствеността, особено дали бащата и майката страдат от сърдечно-съдови заболявания. И също не забравяйте за физическата активност - това е поне 30-40 минути интензивно ходене или упражнения на ден.

В допълнение към поддържането на здравословен активен начин на живот, лекарят препоръчва ежегоден медицински преглед, той вече включва всички тестове и изследвания, които ви позволяват да идентифицирате предварително всички промени, които показват риск от сериозни сърдечни и съдови проблеми, както и да лекувате хронични заболявания като хипертония, т.е. диабет и атеросклероза.


Експертът от Националната здравна лига, кардиолог, професор Мехман Мамедов направи важно допълнение към съветите на колегата си: стресът наистина може да съкрати живота чрез стесняване на коронарните артерии в резултат на освобождаването на „хормони на стреса“ - третият най-важен рисков фактор за инфаркт на миокарда след затлъстяване и хипертония.

Митове за отслабването: Защо броенето на калории и био храните не са ключ към загубата на тегло

Добрата новина е, че можете да понижите нивото на тези вещества не само чрез разговор с близки или намиране на комфорт в хобито, но и чрез движение (което означава разумна физическа активност).

Подобна мярка помага на тялото да "използва" стресовите хормони възможно най-бързо.

Както News.ru писа по-рано, специалисти от университета в Дюселдорф, кръстен на Хайнрих Хайне, проведоха проучване, продължило 12 години, за да установят как употребата на кафе влияе върху развитието на остри и хронични заболявания и върху продължителността на живота като цяло./ zdrave.to

 
loading...
 
 

 

ХОРОСКОП


Овен

Телец

Близнаци

Рак

Лъв

Дева

Везни

Скорпион

Стрелец

Козирог

Водолей

Риби