Воден компютър направи революция в технологиите!

Воден компютър прави революция в технологиите

Воден компютър може да доведе до истинска революция в света на технологиите. Изследователи от университета в Станфорд, ръководени от доцента Ману Пракаш са разработили нов вид компютърен процесор, който работи с водни капки, вместо с електрони.

Онова, което прави откритието толкова важно е, че този процесор може да замени настоящите. Засега това не изглежда особено вероятно, но пък вече има напредък и в тази област. Новият воден компютър е в състояние да възпроизвежда логически и математически операции, но учените смятат, че най-голямото предимство на създаването му е, възможността да контролират и манипулират физическата материя.

Самият компютър е съставен от серия метални части, които така планирани и монтирани, че да повлияят на магнитното поле, зареждано от електромагнитни бобини около машината. И в зависимост от това как са подредени и металните части, капките се движат в определена схема.

Учените констатират още, че водните капки могат да бъдат смес от различни материали—в този случай, те са пълни с частици от желязо. Но този нов вид компютър може да се използва и за сортиране или организиране на капките на различни химикали.

Откритието на студентите от Станфорд и на професор Пракаш обаче няма за цел да се конкурира с цифровите и електронни компютри, въпреки че теоретично може да изпълнява същите задачи като един класически компютър, макар и доста по-бавно. „Ние искаме да използваме този воден компютър, за да създадем един съвсем нов клас компютри“, споделя доцент Пракаш. „Системи, които точно да могат контролират и променят физическата материя. Успяхме да го постигнем на мезо ниво“, допълва той.

Чипът, който са създали променя движението на водните капки в зависимост от въртенето на магнитното поле и ги насочва в предварително избрана посока. Присъствието на капките е еквивалент на 1 в бинарния код, пишат от Nature Physics. Очаква се новият воден компютър да има огромно приложение в химията, физиката и медицината.

ХОРОСКОП