8 упражнения при халукс валгус (изпъкнало кокалче на ходилото). Това ще промени живота ви

Един от често срещаните проблеми на ходилата при много хора е изпъкналото кокалче на палеца или т.нар. халукс валгус (Hallux valgus). При него се получава деформация  в основата на палеца на ходилото, която често е болезнена и може да доведе до възпаление на ставата и тъканите в областта. Макар в по-тежките случаи единственото решение е оперативното, то при по-леките, упражненията, физиотерапията и ортезите могат да дадат много добри резултати, пише framar.bg

Как помагат упражненията при халукс валгус?

Самите упражнения не могат да възстановят деформацията ако тя е трайна, но значително могат да облекчат симптомите и да подобрят подвижността на ходилото.

Освен това, те могат да забавят прогресирането на проблема, особено ако е в по-ранен етап. Това става чрез тонизирането на мускулите, които поддържат сводовете на ходилото и позицията на палеца. Така упражненията се явяват една от най-важните части на консервативната терапия, която е първата стъпка от решението на проблема. Повечето лекари препоръчват първоначално да се опита с упражнения, физиотерапия и носене на ортеза и ако те не дадат резултат, чак тогава да се предприеме оперативно лечение.

УПРАЖНЕНИЯ ПРИ ХАЛУКС ВАЛГУС

Упражнение 1 - Стречинг за пръстите на крака

Това упражнение ще ви помогне да подобрите подвижността на пръстите и намалите болката и сковаността в тях. Освен при халукс валгус, това упражнение може да се ползва за отпускане на ходилата след всяко продължително ходене.

    Седнете на стол и поставете ходилото на единия крака върху бедрото на другия.
    С едната ръка хванете петата, а пръстите другата поставете в основата на пръстите на крака.
    Внимателно изтеглете пръстите нагоре докато усетите разтягане и задръжте за 5 секунди.
    След това избутайте пръстите надолу докато се свият и притеснете отново за 5 секунди.
    Повторете 10 пъти.

Упражнение 2 -  Сгъване и разгъване на пръстите на крака

 

    Поставете засегнатия си крак с пета на пода и пръсти насочени нагоре
    Бавно сгънете пръстите надолу към стъпалото и за дръжте за 5 секунди
    След това разгънете пръстите и ги повдигнете максимално нагоре, отново задържайки за 5 секунди.
    Повторете 10 пъти.

Упражнение 3 - Стречинг за палеца

    Седнете на пода и поставете крака си с пета върху пода.
    С едната ръка обхванете ходилото в основата на палеца.
    С другата, използвайки палец и показалец,  хванете палеца на крака в близост до нокътя.
    Издърпайте палеца нагоре докато усетите разтягане и задръжте за 10-15 секунди.
    След това сгънете палеца надолу и задръжте за още 10-15 секунди.
    Повторете 2-4 пъти.

Упражнение 4 - Сгъване на палеца на крака срещу съпротивление

Забележка: За това упражнение ще ви е нужна терабанд лента, ластична лента или подходящо въженце.

    Седнете на земята с изпънати крака или поставете крака на подходящо столче пред вас.
    Прекарайте лентата около палеца, а двата и края хванете с ръце.
    Бавно изтеглете лентата докато усетите съпротивлението й.
    Без да движите ходилото свийте палеца напред, след което бавно го отпуснете до изходно положение.
    Повторете 10 пъти.

Упражнение 5 - Масаж на ходилото с бутилка и малка топка

Забележка: За това упражнение  ще ви е нужна  малка бутилка с вода и тенис, голф или бейзболна топка.

    За да масажирате ходилото поставете топката или бутилката на земята и започнете да ги търкаляте по пода.
    Допълнително може да обработите ходилото като хванете топката или бутилката с ръка и масажите възглавничките и предната част на ходилото.
    Направете масаж за ходилата поне за 2-5 минути.

Упражнение 6 - Сгъване на пръстите срещу съпротивление

Забележка: За това упражнение ще ви нужна кърпа или терабанд лента.

    Увийте кърпата около ходилото и пръстите, а задните и два края хванете с ръце.
    Изпънете кърпата докато усетите съпротивление
    Свийте пръстите напред и натиснете с ходилото, без да отпускате кърпата и задръжте за 5-10 секунди.
    Отпуснете пръстите и починете за 1-2 секунди.
    Повторете 10 пъти.

Упражнение 7 - Преместване на малки предмети с пръсти

Забележка: За това упражнение ще са ви нужни дребни предмети (копчета, строител, топчета, стотинки или др.) и чаша.

    Поставете предметите на пода и седнете на стол.
    Опитайте се да захванете предметите между палеца и ходилото и да ги пуснете в чашата.
    След като поставите всички може да повторите или опитате с различни предмети.

Упражнение 8 - Събиране на кърпа с пръстите на краката

Седнете на стол, а на пода поставете разгъната хавлиена кърпа.
С пръстите на крака започнете да набирате кърпата, след което я изпънете обратно.
Повторете 8-10 пъти.

 
loading...
 
 

 

ХОРОСКОП


Овен

Телец

Близнаци

Рак

Лъв

Дева

Везни

Скорпион

Стрелец

Козирог

Водолей

Риби